CASE STUDIE
Gulv-Grossisten.dk
Gulv-grossisten er en webshop med fokus på at sælge gulve. Fra Februar 2022 og frem til marts 2023, har Gulvgrossisten oplevet stor succes med at implementere en datacentraliseret strategi, der trackede konverteringer på tværs af kanaler og optimerede deres digitale tilstedeværelse.
Udfordringen
Gulvgrossisten startede som en ny webshop, uden noget kundedata, eller tidligere erfaring med digital markedsføring. Derfor blev Foecon kontaktet, for at hjælpe med at planlægge en datacentraliseret strategi, der på tværs af kanaler skulle vækste traffik, og omsætning.
Løsningen
For at tackle udfordringerne udviklede Foecon, sammen med Gulvgrossisten en datacentraliseret strategi, der kunne tracke konverteringer på tværs af kanaler og give dem en holistisk forståelse af deres marketing-effektivitet. Sammen med Foecon implementerede Gulvgrossisten følgende tiltag:
SEO: Søgeordsanalyser, tekniske gennemgang og en opbygning af et SEO-venligt site, med fokus på at rangere højt på relevante søgeord. Derudover en langsigtet linkbuilding strategi, der har haft fokus på at skabe en organisk vækst og opnå domæneautoritet.
Content marketing: Der er blevet udviklet content til siden, på baggrund af søgeordsanalyserne, samt hjulpet med billeder og kreativer til de betalte annoncer.
Google Ads: Oprettet konverterende Google ads kampagner, der bakker op om Gulvgrossistens organiske trafik, og samtidig sender relevante intentionsbaserede brugere til siden. Den optimeres ugentligt, med fokus på at skabe de bedste resultater.
Digital forståelse: En generel sparring gennem hele processen, hvor Foecon er transparente med resultaterne, og giver ugentlige opdateringer på performance. Derudover planlægning og eksekvering af digitale kampagner, på tværs af platforme. Samt udvikling af lagerstyring, affiliate opsætning og andre værdiskabende tiltag.
Resultaterne
Efter at have implementeret deres nye strategi, opnåede Gulvgrossisten en række positive resultater, herunder:
Flere høje rangeringer på Google, og over 30.000 besøgende til websitet.
Over 500% Return on Ad Spend (ROAS) for Google Ads.
Generel tilstedeværelse på relevante digitale kanaler og platforme, samt organisk og betalt trafik, der til dags dato stadig påvises højt konverterende og relevant for Gulvgrossisten.
Ved at implementere en datacentraliseret strategi og tracke konverteringer på tværs af kanaler, har Gulvgrossisten fra starten opbygget en virksomhed, hvor Foecon har stået for den digitale markedsføring. Derudover har Foecon haft ansvaret for igangsætningen af nye tiltag og har bistået med den interne processtyring/håndtering.
Virksomheder jeg har hjulpet
Skal vi tage en uforpligtende
snak om din forretning?
Lad os tage en uforpligtende snak, så vi kan gennemgå jeres online setup, hvor vi kommer med forbedringer til hvordan vi kan hjælpe din forretning.
Derfor skal du vælge Foecon
Bliv kontaktet af Frederik