CASE STUDIE
Dollarstore.dk - Ramadan
Dollarstore er en webshop samt fysisk butik med fokus på at tilbyde kvalitetsvarer til discountpriser. Inden Ramadan i 2023, havde Dollarstore en målsætning om at etablere sig som udbyder af ramadanprodukter. Derfor kontaktede de Foecon, for hjælp med opsætning og eksekvering af en sæsonbetonet strategi, der skulle tage udgangspunkt i data, samt give dem indsigt i deres egen performance
Udfordringen
Inden Dollarstore implementerede den nye strategi, var der ikke udarbejdet et datagrundlag for annoncering og content udvikling. De arbejdede med en række forskellige værktøjer og havde ikke en centraliseret datahub, der kunne hjælpe dem med at forbinde de forskellige datapunkter og træffe beslutninger baseret på data.
Løsningen
For at tackle disse udfordringer arbejdede Dollarstore sammen med Foecon for at udvikle en datacentraliseret strategi, der kunne tracke konverteringer på tværs af kanaler og give dem en holistisk forståelse af deres marketing-effektivitet.
Sammen med Dollarstore implementerede Foecon følgende tiltag:
Content marketing: Udarbejdet content til e-mail marketing, der skulle fastholde kundeloyalitet, samt skabe opmærksomhed omkring Dollarstore.
SEO: Forberedelse til Ramadan, bestod primært af en søgeordsanalyse, for at fastlægge hvilke søgetermer som målgruppen benyttede. Da det blev fastlagt, og content var implementeret, påbegyndtes der en linkbuilding-indsats, med specifik fokus på Ramadan, og øge de enkelte siders troværdighed.
Google Ads:
Med udgangspunkt i søgeordsanalysen, blev der oprettet en search kampagne, med fokus på at dække ‘’Ramadan’’ og alle lignende termer, der indikerede den samme intention. Derudover en Ramadan-specifik Shopping kampagne, med fokus på at skabe den højeste konverteringsværdi, samt den laveste klikpris.
Resultaterne
Efter at have implementeret deres nye strategi, opnåede Dollarstore en række positive resultater, herunder:
Øget den organiske trafik til Ramadan-kategorisiderne med over 900%.
30%+ forbedret omsætning på deres hjemmeside.
1000% i Return on Ad Spend (ROAS) for deres Google Ads.
Ved at have en datacentraliseret strategi og tracke konverteringer på tværs af kanaler, var Dollarstore i stand til at forbedre deres marketing-effektivitet og træffe mere informerede beslutninger baseret på data.
Samtidig opnåede de en bedre forståelse af, hvordan deres forskellige kanaler fungerede sammen, og hvordan de kunne optimere deres digitale tilstedeværelse for at opnå endnu bedre resultater.
Virksomheder jeg har hjulpet
Kristian Andersen,
Ejer KA-Gulv
Skal vi tag en uforpligtende snak om din forretning?
Vil du vækste din forretning? Lad os tage en uforpligtende snak, hvor vi gennemgår jeres online setup, hvor vi kommer med forbedringer til hvordan vi kan hjælpe din forretning.
Derfor skal du vælge Foecon
Bliv kontaktet af Frederik