CASE STUDIE
KA-Gulv
KA-Gulve er et Gulvfirma med fokus på at lægge gulve, og dermed skal de have leads. I 2022 til nu har KA-Gulve stor succes med at implementere en datacentraliseret strategi, der tracker konverteringer på tværs af kanaler og optimerede deres digitale tilstedeværelse.
Udfordringen
Inden KA-Gulve implementerede deres nye strategi, oplevede de udfordringer med at måle deres marketing-effektivitet og få en holistisk forståelse af, hvordan deres forskellige kanaler fungerede sammen. De arbejdede med en række forskellige værktøjer og havde ikke en centraliseret datahub, der kunne hjælpe dem med at forbinde de forskellige datapunkter og træffe beslutninger baseret på data.
Løsningen
For at tackle disse udfordringer arbejdede KA-Gulve sammen med Foecon for at udvikle en datacentraliseret strategi, der kunne tracke konverteringer på tværs af kanaler og give dem en holistisk forståelse af deres marketing-effektivitet. Sammen med Foecon er der implementeret følgende tiltag.
Content marketing
Med fokus på at skabe månedligt content, der båder engagerer brugerne, men også påvirker SEO og Google Ads.
SEO:
Langsigtet SEO-strategi med fokus skabe content baseret på søgeordanalyser, tekniske analyser og on-page optimering. Derudover en linkbuildingstrategi, der skal styre sidens troværdighed og hjælpe med at rangere højere på Google.
Facebook Ads:
Skabe synlighed på sociale medier, og dermed få digital tilstedeværelse hos potentielle kunder. Derudover skabe et univers for gulvservice, og social proof omkring virksomheden.
Google Ads
Opfange intentionsbaserede leads, hvor der er klart behov for KA-gulves ydelser. Derudover lave og optimere på nye kampagner, der vil sikre leads fremadrettet, inden for de forskellige arbejdsområder som KA-Gulve arbejder med.
Digital branding
Skabe en online tilstedeværelse, på platforme, der fandtes relevant. Derudover tage udgangspunkt i data, til hele tiden at kunne følge kundernes behov og dermed optimere på de forskellige annonceplatforme, og den organiske udvikling.
Resultaterne
Efter at have implementeret deres nye strategi, opnåede KA-Gulve en række positive resultater, herunder:
Implementering af langsigtet SEO-strategi, samt omstrukturering af hjemmeside, på baggrund af teknisk analyse. Dette har skabt flere høje rangeringer på relevante søgerord, og stor tilstedeværelse på Google.
250% forbedret konverteringsraten på deres hjemmeside, ved at skabe fokuseret på relevante traffikanskaffelse, igennem diverse kanaler.
Kontinuerlig stigning af indkommende leads, anskaffet igennem Facebook og Google Ads, med et skalerbart setup der vækster leadgeneringen organisk.
Tæt samarbejde igennem hele processen, hvor Foecon tilbyder både hjælp med lead-nuturing og konstant optimering af hjemmeside, og digital performance.
Ved at have en datacentraliseret strategi og tracke konverteringer på tværs af kanaler, var KA-Gulve i stand til at forbedre deres marketing-effektivitet og træffe mere informerede beslutninger baseret på data. Samtidig opnåede de en bedre forståelse af, hvordan deres forskellige kanaler fungerede sammen, og hvordan de kunne optimere deres digitale tilstedeværelse for at opnå endnu bedre resultater.
Virksomheder jeg har hjulpet
Kristian Andersen,
Ejer Gulv-Grossisten.dk
Skal vi tage en uforpligtende
snak om din forretning?
Lad os tage en uforpligtende snak, så vi kan gennemgå jeres online setup, hvor vi kommer med forbedringer til hvordan vi kan hjælpe din forretning.