Hvor vigtig er forsiden i SEO?

Vi dykker her helt ned i SEO’ens ABC. Og kigger på forsidens vigtighed i SEO, og den historiske tilgang til det. 

Historien bag forsiden i SEO

Forsiden af et website har længe været anerkendt som et afgørende element i søgemaskineoptimering (SEO). Dette synspunkt stammer fra de tidlige dage af SEO, hvor forsidens primære rolle ofte var at tiltrække eksterne links, hvilket gjorde den til en nøglekomponent i et websites samlede SEO-styrke. I begyndelsen var det almindeligt at samle links fra kataloger og gennem gensidig linking, hvilket resulterede i en høj koncentration af links, der pegede mod forsiden.

Nutidens take på det

Med tiden har denne tendens ændret sig. I nutidens digitale landskab er interne sider ofte lige så vigtige som forsiden. Denne ændring skyldes en udvikling i linkbuilding-praksis og en øget vægtning af kvalitetsindhold. Moderne linkbuilding og SEO omfatter ikke kun forsiden, men også en fokusering på at fremhæve betydningsfulde interne sider for at forbedre deres chancer for at rangere for relevante søgeord og emner.

Set fra Googles perspektiv har forsiden dog fortsat en central plads. Medarbejdere fra Google har flere gange understreget, at forsiden, fra søgemaskinens synsvinkel, er den mest betydningsfulde side på et website. Denne betragtning er især relevant i forbindelse med tekniske SEO-problemer og vurdering af websites trafik. Forsiden bruges som udgangspunkt for Googles crawl-processer og fungerer som en indikator for et websites samlede autoritet og relevans.

I moderne SEO er det essentielt at have en omfattende tilgang, hvor både forsiden og de interne sider får passende opmærksomhed. Forsiden skal være teknisk optimeret, let at navigere og tjene som et bindeled til vigtigt indhold på de interne sider. En stærk, velstruktureret og optimeret forside er afgørende for at styrke et websites samlede SEO-ydeevne og sikre en solid online tilstedeværelse.


Så alt i alt, er forsiden stadig en vigtig brik i din SEO-indsats, med skiftende landskaber er det stadig en af de vigtigste faktorer når vi snakker 2024. 

Skal vi tage en uforpligtende
snak om din forretning?

 

Lad os tage en uforpligtende snak, så vi kan gennemgå jeres online setup, hvor vi kommer med forbedringer til hvordan vi kan hjælpe din forretning.

Derfor skal du vælge Foecon

Vi kører fysiske eller online status møder med alle vores kunder hver 2. til 4. uge
Vi er altid proaktive på nye ideer og muligheder for at vækste din forretning
Du får daglig kommunikation og rapportering med en marketingspecialist.
Stalden logo

Bliv kontaktet af Foecon

Frederik Østergaard

+45 24 98 81 81

    Du accepterer, at vi opbevarer og behandler de indtastede oplysninger, når du trykker på Send.

    Du accepterer, at vi opbevarer og behandler de indtastede oplysninger, når du trykker på Send.